Formålet med A.P. Møller-Mærsk.
Samfundsansvar er for mange virksomheder et område, som det kan være lidt svært at navigere i. Ligesom purpose – eller formål – kan være svært at skelne fra vision og value proposition.
På Esplanaden er tanken om samfundsansvar dog så meget en del af virksomhedens arv, at man kan citere grundlæggeren for ”…kortsigtet profit må ikke overskygge det langsigtede hensyn til samfundets interesser.” En bevidsthed om samspillet imellem profit og purpose som man i vore dage må kalde særdeles fremsynet.
Vi har hjulpet med at oversætte denne grundlæggende intention til et globalt purpose for virksomheden på en rejse, der blandt andet omfattede interviews med medarbejdere i hele verden, filmoptagelser på flere kontinenter og et antropologisk studie af de historiske værdiers betydning for organisationen i en globaliseret nutid.
Sammenfattende blev værdierne redefineret og kommunikeret i en global kampagne og filmen “What gets you up in the morning?”
Vil du høre mere?
Kontakt Christina Tønnesen
Tlf.: +45 21 70 95 89
Mail: ct@mensch.dk