Nyhed

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Print

FDM lancerer ny kampagne i samarbejde med Mensch.

FDM lancerer en ny kampagne med fokus på at styrke deres brand og informere danskerne om mangfoldigheden i deres værditilbud. Kampagnen er samtidig en lancering af FDM’s nye logo og visuelle identitet. 

FDM har eksisteret siden 1909 og er ifølge analyser et af Danmarks mest kendte og troværdige brands. Til gengæld har FDM haft brug for at modernisere brandet for at holde sig relevant overfor både nutidens og fremtidens bilister. Det har ført til en ny kampagne, som strækker sig over TV, print, digital og radio. Kampagnen er udviklet i samarbejde med Mensch, som også har været med til at udvikle ny brandstrategi, logo og visuel identitet til det hæderkronede brand. 

Christian Rau, salgs- og marketingdirektør hos FDM, udtaler: “Vi er glade for at præsentere vores nye kampagne, der ikke blot fremhæver bredden i vores værditilbud, men også skal være med til at skabe en ny fortælling om det FDM, vi er i dag. Den markante vækst i vores medlemsantal understreger betydningen af vores arbejde og vores fortsatte engagement i at imødekomme de skiftende behov hos danskere med behov for bil.”

Christina Tønnesen, managing partner hos Mensch, tilføjer: “De fleste mennesker har stærke minder om at køre i bil. Splattet ud i træthed på bagsædet af et ferieminde. Den nervøse første køretime. Eller duften af ny bil, der sætter sig i hjernens limbiske system. 

Næsten lige så mange kender FDM. Derfor er det både interessant og nervepirrende at håndtere så kendt et brand, hvor det har handlet om at respektere arven, men ikke være bange for at modernisere.” 

FDM slår 50 år gammel medlemsrekord

Kampagnen lander oveni, at FDM netop har slået en 50 år gammel medlemsrekord og nu har over 278.000 medlemmer. Bilen og de forandringer, den står overfor, er en væsentlig del af forklaringen på medlemsvæksten, hvis man spørger FDM.

“Der sker utroligt meget for bilisterne i disse år, og især den grønne omstilling og elbilerne har været med til at øge vores relevans. Danskerne vil gerne skifte til elbil, men det er en stor transformation for mange. Derfor har bilisterne brug for rådgivning og nogle, der taler bilisternes fælles sag, og som viser vejen for politikerne med konkrete løsninger”, siger Christian Rau, salgs- og marketingdirektør.

Mensch vandt opgaven i pitch med skelen til brancheforeningens pitch-guidelines

Valget af Mensch er et resultat af en pitch-runde, som FDM gennemførte blandt fire bureauer i foråret 2023. Processen foregik med stor skelen til de nye pitch-guidelines udarbejdet af brancheforeningen KreaKom.