Introduktionskampagne

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Print

En ny måde at have bil på

Dribe er et bilabonnement baseret på den enkle indsigt, at man i løbet af året har brug for mange forskellige biler.

Må jeg være fri?

Der er ikke ret mange grunde til at købe og eje en bil i dag. Og leasingkontrakter forpligter længere, end de fleste har lyst til. Men hvad gør man så? Her kommer Dribe ind i billedet.

Dribe er en digitalt drevet abonnementsforretning, der gentænker hele ideen om at have bil. Med et Dribe-medlemsskab har abonnenten adgang til Danmarks største fælles garage, og kan vælge den bil, der passer til det øjeblikkelige behov – om det er til flyttedagen, bryllupsdagen eller bare til hverdagen.

Den digitaliserede proces betyder, at Dribe lever op til alle krav i forhold til GDPR: Medlemmernes identitet valideres af Nem-ID, kørekortet indlæses automatisk, og lejeaftaler udstedes kun digitalt i appen.

Fra 2018 til 2019 er toplinjen vokset fra 43,7 til 66 millioner kroner.

Dribes abonnementsløsning har succesfuldt formået at koble teknologiens muligheder og designmæssig brugervenlighed med forbrugernes ændrede behov indenfor mobilitet.

Med et Dribe-bilabonnement er man, modsat leasingselskabernes lange bindinger på typisk 24-36 måneder, aldrig bundet til én bestemt bil. Brugeren kan skifte hverdagsbil hver 30. dag eller supplere med helt specielle biler, der løser særlige behov – som når familien skal på skiferie.

Danskerne har taget bilabonnementsformen til sig. På blot to år er Dribe blevet Danmarks femtestørste selskab målt på antallet af indregistrerede biler til privatleasing og har således opnået en markedsandel på 6%. Opfattelsen af serviceniveauet (TrustPilot) indikerer også, at Dribe er mere velanset end konkurrenterne (pr. 31.12.2019):

Dribe: 4,5
GoMore: 4,1
Bilabonnement.dk: 3,9
Movon: 3,0

Bilindustrien, der traditionelt har udlejet på egne præmisser, er blevet vendt på hovedet af en abonnementsform, som forstår det stigende ønske om fleksibilitet og digitale løsninger, der tager udgangspunkt i brugeren.

Website Screen
Website Screen