HELIX LAB

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Print

Fremtiden skal bygges på samarbejde.

Helix Lab er et forsknings- og uddannelsessted, der åbner sig mod verden, samarbejder med virksomheder og gør industri 4.0 til mere end modeord. Et hus, der er nyskabende af natur. Hvor kandidat-studerende kan lære af virksomheder – og omvendt. Og hvor studerende kan mødes i meningsfyldte fællesskaber. Alt sammen i et gensidigt afhængighedsforhold mellem forskning og fremstilling, menneske og maskine – hjerne og hjerte.

Vi har stået for udvikling af brandet – fra koncept over navn til visuelt design og kommunikation. I samarbejde med de gode folk fra Helix Lab, selvfølgelig.

Grundfortælling.

In a time where technological development is advancing at high speed and humanity’s access to information has reached unprecedented levels, it is worth taking a moment to consider how far we have come.

Perhaps also to consider whether we could have made it to this point in history alone, or whether out greatest accomplishments are the result of people coming together for a shared purpose.

Kalundborg is the biggest bioproduction cluster in Scandinavia and a hub for some of the region’s most visionary businesses. It is a city of ambition; an old market town in Western Zealand that has gained international attention as it reaches out for talents from all over the world.

And it is talented students who lie at the heart of the plans to open a new research and education centre in Kalundborg: Emerging talents who will drive future growth and innovation and whose mission is to bring about a more sustainable future for all of us.

We have named the research and education centre Helix Lab. The word “helix” has to do with symbioses – in this case, the symbiosis between academia and business; between Kalundborg and the world; and between students from all over the world. What makes a helix beautiful is that each stand supports the other, just like the emerging talents and experienced companies that will work together and learn from one another.

Helix Lab will open its doors to the world and turn industry 4.0 into more than just a buzzword. A place where students and scientists from industry and academia can build and take part in meaningful communities. Where they can join forces in an interdependent relationship between research and manufacturing, human and machine – heart and mind.

Helix Lab represents an alliance between industry, academia and the public sector, the aim of which is not simply to establish a research and education centre of an international calibre. The aim is to establish a community of knowledge sharing, co-creation and partnerships. A community that will be the core of a powerful bioprocess innovation ecosystem in Denmark.

A place where we innovate by nature.

Vil du høre mere?

Christina Tønnesen

Kontakt Christina Tønnesen
Tlf.: +45 21 70 95 89
Mail: ct@mensch.dk

Andre projekter

VISIT FAROE ISLANDS

Et lukket land åbnede verdens øjne.

SIMPLE FEAST

Hungry for change.

A.P. MØLLER - MÆRSK

Formålet med A.P. Møller-Mærsk.

CLEVER

Det er friheden, der gør forskellen.

LANDBRUG & FØDEVARER

Fra øl til pis til mere øl.

SPAR

The name change.

DSB

Julen starter i toget

VISIT FAROE ISLANDS

Fjernstyr en færing.

COLOPLAST

Innovation starts with empathy.

VELUX FONDEN

Red Havet

NOVO NORDISK

Ændring af verdens syn på blodsukker.

DET KONGELIGE TEATER

Stjerner er det, der lyser i mørket

NUKISSIORFIIT

Energien er deres egen.

FDM

Den bedste vej er den, vi finder sammen.

BARONS

Skjortekrigere og frispilninger.

VISIT FAROE ISLANDS

Next level Google Translate.

LANDBRUG & FØDEVARER

Noget at leve af. Noget at leve for.

STAY STRONG

Ekstra protein til de ekstra ambitiøse.

CLEVER

Fremtiden er fyldt med god energi.

KRÆFTENS BEKÆMPELSE

Brystpartiet

TUBORG

Ny brandplatform og identitet for Tuborg Squash.

WOOD WOOD

Global brandplatform og e-commerce site for Wood Wood.

DSB

Enesamtale.

DANSK ERHVERV

Danmark er en virksomhed.

VISIT FAROE ISLANDS

KUNST-ig intelligens skaber global omtale.

A.P. MØLLER - MÆRSK

PR kampagne for opførelse af Operaparken.

KRÆFTENS BEKÆMPELSE

1 ud af 9

DANSKE SPIL

Heldigvis, men ikke tilfældigvis.

RIGSHOSPITALET

Navnet er Eskesen, Bodil Eskesen.

DSB

Omdømmekampagne

THE NORDICS

The Nordics 

SWECO

Vi er ikke ens. Det er det, vi har tilfælles.

SIMPLE FEAST

Den klassiske januar-kampagne skal genopfindes.

KRAFTVAERK

Nogle skal jo være de bedste.

DANMARKS APOTEKERFORENING

Om gevækster og gebrækkeligheder.

COWI

At gøre sig lækker for de bedste.

HOTTUB COPENHAGEN

Sauna du en pause?

BASICO

Sig det lidt mere præcist

FAIRTRADE

Dem der handler, er dem der forandrer verden

GEO

Det ligger lige under overfladen.

DELOITTE

Når man har et image som revisor, men vil ses som rådgiver.

Henrik Tingleff

Når flokdyret fejler.

PRÉSIDENT

Frankofil og aktuel.

NOVO NORDISK

Når man lever af IT, må man hellere være "safe than sorry".

MINDWORK

At være forstående, er ikke det samme som at forstå.

LANDBRUG & FØDEVARER

Smæk på smagen.

IMPLEMENT

At rådgive rådgivere.

BLOX

BLOX

VELKOMMEN HJEM

Det er ikke alle veteraner, der har PTSD

RÅDET FOR SIKKER TRAFIK

Der var kun én idiot

FLÜGGER

Skal man gøre det, kan man lige så godt gøre det ordentligt.

DRIBE

Dribe

POLITIKEN

Feministisk bøsseævl

MOBILEPAY

Lanceringen af mobilpay i Danmark.

STAY STRONG

Repeat until strong

GALBANI

Moderne Mamma

NOVO NORDISK

Novo Nordisk Kalundborg

LANDAL

Tag væk og kom tættere på.