Salgskampagne

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Print

Moderne Mamma

Der er andet her i livet end ost. Der er også mad med ost, og hvis det skal være rigtig godt, findes det ikke bedre end i Italien. Det skulle da lige være, når italienerne kommer til Danmark med deres opskrifter.

Kan en mamma være moderne?

Indtil for få år siden tilhørte de stærkeste brands altid de multinationale FMCG virksomheder. Det var dem, der var originale. Men i de senere år er de begyndt at tabe terræn til den mindre internationale – nærmest lokale – producent, som definerer sig netop som en modsætning til de multinationale i deres markedsføring. 

For Galbani betyder det, at der ikke er en umiddelbar præference for en multinational mejerivirksomhed. I stedet vil forbrugeren have den lidt skæve rustikke mozzarella med en troværdig historie.

Den kommunikative udfordring lå dermed i at opføre sig som alt andet end en mejerigigant.

Derfor blev der skabt en kommunikationsplatform, hvor autenticiteten blev leveret og personificeret via 14 italienske Mammas, der alle var født og opvokset i Italien, men sidenhen flyttet til Danmark.

De var ikke professionelle kokke, men oplært af deres mor med et pensum bestående af familieopskrifter, der var gået i arv gennem generationer. Kommunikationsplatformen blev lanceret under navnet ”Moderne Mamma”.

Omdrejningspunktet var ikke kun osten, men det italienske måltid med udgangspunkt i mamma’ernes familieopskrifter. Det betød, at det ikke var virksomheden Galbani, der kommunikerede direkte til forbrugeren. Men derimod Monica, Lorenza, Silvia og alle de andre mamma’er. Mødestedet var måltidet og Galbani var værten, der bragte alle sammen. På den måde havde Galbani skabt sine egne influencers.

Udvalgte resultater.

  • Der er solgt ca. 240.000 stk. Moderne Mamma kogebøger. Det svarer til, at ca. 25 % af alle husstande i Danmark har én af Moderne Mamma’s kogebøger i hjemmet.
  • 6 %-point øget markedsandel på Mozzarella.
  • Salgsfremgang på 24,4 % på sommerkampagnen.
  • 23 % stigning i købsfrekvens.
  • 9 % stigning på tværs af parametrene: Top of mind awareness, spontaneous awareness, total awareness, brand preference og brand power.
  • Moderne Mamma lanceret som tv-program på TV2 Fri og har kørt i 3 sæsoner.
  • Et engageret Facebook community på 67.000 fans.
  • Den organiske reach lå på 60 % og engagement rate steg til over 4 %.
  • Madskolefilmene blev sommermånedernes 2. bedst performende reklamefilm på Youtube.
  • Moderne Mamma madskolefilmene lå nr. 6 på Youtubes liste over de bedst performende reklamefilm for hele 2016.

Vil du høre mere?

Christina Tønnesen

Kontakt Christina Tønnesen
Tlf.: +45 21 70 95 89
Mail: ct@mensch.dk