Debatoplæg

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Print

Hvem ønsker sig en ukritisk presse?

Den primære forskel på publicistiske og sociale medier er formålet. Formålet med sociale medier er reklame. Formålet med publicistiske medier er oplysning. Og det er ikke engang fake news. 

De danske publicistiske medier har i flere år konkurreret med hinanden om læsere, seere og annoncører. Men i kampens hede blev det lidt overset, at amerikanske tech-giganter som Google og Facebook faktisk løb med hele butikken. Og der er stor forskel på, om det er en redaktør eller en kommerciel algoritme, der redigerer indholdet i din nyhedsstrøm.

Folketingsvalget i 2019 blev anledning for brancheorganisationen Danske Medier til at gøre opmærksom på sine medlemmers eksistensberettigelse. 

Vil du høre mere?

Christina Tønnesen

Kontakt Christina Tønnesen
Tlf.: +45 21 70 95 89
Mail: ct@mensch.dk